Zlín – Vítkovice: Příběh chorea

Po prvním zápase se Spartou si připravujeme návrh na druhou velkou choreografii, kterou jsme představili na třetím domácím zápase proti Vítkovicím, ačkoliv její uskutečnění je dvakrát posunuto. Prve z důvodu vysílání v TV, podruhé z důvodu poruchy na ledové ploše ZSLČ.
Na úvodní domácí zápas jsme si připravili papírové choreo, takže u druhého jsme se rozhodli pro změnu materiálu a logicky tedy přišla řada na igelit. Již od počátku jsme trochu bojovali se stínem „velké žluté plachty“, která se stala ve Zlíně skoro legendární. Tím jsme na sebe trochu upletli bič, protože v takovém případě by se nám neúspěch tisíckrát vrátil. Dalším důvodem pro volbu tohoto materiálu bylo zdokonalení techniky a získání zkušeností v práci s igelitem.
Jako téma byl vybrán náš vztah k městu Zlín, dominantou se tedy stala „jednadvacítka“, zvolili jsme jen její méně známou stranu, tedy pohled od Čepkova. Na druhé straně zástupu fanoušků je speaker s megafonem jako symbol zlínských fanoušků. Nad tím je sedmimetrový nápis Zlín, vyhotovený v „baťovském fontu“, který jsme si před sezónou vytvořili.celkove
Rozměry chorea jsou 26,5 x 9 m, takže stojíme u dilematu, zda vytvořit jednu celistvou plachtu nebo více menších. Volba padne na odvážnější variantu a doufáme, že lidé ochotně vytáhnou více pásů najednou. Vytváří to podle nás více fanouškovský dojem než jedna plachta zakrývající vše. V tomhle ohledu se musíme ještě učit, ale nechceme si klást jednoduchou cestu, protože takhle se toho více můžeme naučit.
11933061_10200980771278345_1341248500_nVýroba započala již v průběhu prázdnin, kdy jsme zkusili vyrobit několik částí z modrého igelitu. Na obrázku můžete vidět, jak vznikaly jednotlivé části (zde je vidět držadlo megafonu). Tím chceme také poukázat, že k výrobě podobného chorea není (aspoň z počátku) potřebný velký prostor.
Hned ze začátku jsme se potýkali s problémem ohledně žlutého igelitu. První společnost nám byla ochotna dodat pouze materiál se špatným, dle informací „vyblitým“ odstínem a to vše za vysokou cenu. Museli jsme se tedy obrátit na polskou firmu, která nám s notným zpožděním dodala kvalitní igelit, který jsme po třech pásech vedle sebe slepili k sobě. Zde jsme se již přesunuli na stadion, kde jsme měli dostatek prostoru, protože jsme se kvůli výše uvedeným problémům dostali do obrovského časového skluzu.
12086733_914734978580966_1008693069_nFinální úpravy, které proběhly den před samotným choreem jsme již dělali ve výrobní hale, která nám pomohla k doladění detailů a především dodělání nápisu, který dominoval celému choreu. Jednalo se o trpělivou a náročnou práci, protože vyřezávání písmen se ukázalo jako nejtěžší část práce. Vše ale dopadlo dle představ, na což se můžete podívat na přiloženém obrázku z tvorby.
V den zápasu jsme již vše rychle nachystali na stadionu, kde novinkou byla především plachta přes vjezd na rolbu, která podle nás vizuálně velmi oživila tribunu na stání. Samotné vytáhnutí plachty proběhlo bez větších potíží, ačkoliv na některých místech se objevily větší mezery. S tím jsme ovšem počítali, protože podobný způsob vytažení jsme zkoušeli poprvé a díky technickým problémům s megafonem nebyla také koordinace na 100 %.

12086845_914940981893699_1635705430_n

Choreografie je tvořena, aby nejlepší pohled byl z hlavní budovy (kvůli nerovnosti u rolby, kde je výškový rozdíl 50 cm. My máme k dispozici pouze boční pohled, který zachycuje choreografii po vytažení. Zde je patrná především postava s megafonem, která je dobře rozpoznatelná, stejně jako nápis Zlín.
Co se týká samotného fandění v zápase tak lze říct, že bylo hodně slabé s pár lepšími místy. Po choreu se formujeme opět za brankou a přidáváme se k fandění z rožku. Několikrát, když rožek mlčí rozjíždíme vlastní chorály a pokřiky, ke kterým se přidavají i lidi z našeho okolí. Postupem času se fandění zvrhává v několikaminutové „bojování“ až máme pocit, že jsme si spletli sporty a jsme někde na boxu… Na konci zápasu zatleskáme hokejistům za snahu, balíme věci a odcházíme. Snad to příště bude s hlasovou podporou lepší a konečně vyhrajeme!
Samotnou choreografii hodnotíme jako povedenou, především z důvodu, že to byla první vícepásová prezentace ve Zlíně a jako první jsme použili vyřezávané obrazce z igelitu. To pro nás znamená spoustu nových poznatků a nabyté zkušenosti jistě využijeme na další chorea, která pro Vás připravujeme!
Poděkování patří také fanklubu za pomoc při dodání materiálu, řediteli ZS za umožnění tvorby choreografie a všem lidem, kteří se podíleli na přípravě a vytažení.
Shoemakers Zlín

Ikona hlavní